Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Mam supermoce.

Jest to innowacja i jednocześnie program własny wspierania motywacji do nauki poprzez elementy mentoringu i tutoringu w oparciu o kompetencje kluczowe.

Autor innowacje pedagogicznej: Agnieszka Szczelina-Szczotka.

Adresatami innowacji są uczniowie gr. V – dzieci pięcioletnie, a w późniejszym czasie dzieci sześcioletnie.

Czas realizacji innowacji obejmuje dwa lata.

Innowacja bazuje na wykorzystaniu nowatorskich metod pracy, takich jak tutoring, mentoring czy elementy neurodydaktyki w oparciu o rozwijanie kompetencji kluczowych. Dodatkowo skupia się na ustalaniu celów edukacyjnych przez dzieci, wykorzystaniu projektów edukacyjnych, elementów planu daltońskiego i oceniania kształtującego, a także wdrażaniu do samodzielnego zdobywania wiedzy i podnoszenia kompetencji uczenia.  Aktywności zostaną rozszerzone oraz dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci a także ich indywidualnych determinant uczenia się.

Niniejsza innowacja ma na celu wspieranie kompetencji kluczowych u dzieci, pobudzaniu motywacji wewnętrznej, wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu różnorodnych  doświadczeń, budowania poczucia sprawczości i współdecydowania o przebiegu procesu edukacji. Innowacja skupia się również na tutoringu dziecięcym oraz umiejętności współdziałania w grupie i odpowiedzialności za swoje działania. ideą innowacji jest kreowanie przestrzeni edukacyjnej, gdzie dziecko na miarę swoich możliwości planuje własne działania lub działania grupy rówieśniczej przez wskazanie pojedynczych czynności i zadań niezbędnych do realizacji celu a także podejmuje próby decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej.