Nasze przedszkole uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Narodowy Program Czytelniczy 2.0 (link)
W jego ramach przedszkole otrzymało dofinansowanie na nowości czytelniczych dla dzieci.
W ramach programu przedszkole wykona następujące działania:
- kontynuacja udziału w akcji ogólnopolskiej – „Cała Polska Czyta Dzieciom”,
- codzienne głośne czytanie i omawianie literatury dziecięcej,
- głośne czytanie dzieciom przez rodziców, pracowników biblioteki i innych zaproszonych gości,
- wykorzystanie słuchowisk dla dzieci,
- organizowanie konkursów plastyczno-technicznych oraz recytatorskich o tematyce zaczerpniętej z literatury,
- tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez dzieci a zapisanego przez nauczycieli
- prowadzenie cyklicznych zajęć we wszystkich oddziałach przedszkolnych dotyczących historii książki oraz poznawania różnych autorów literatury dziecięcej (np.: „Misiowe czytanie”- z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia, wystawa książek, których bohaterem jest miś itp.),
- udział dzieci w przedstawieniach teatralnych oraz uczestniczenie dzieci w zabawach pantomimicznych z elementami dramy, tworzenie własnych teatrzyków oraz w oparciu o literaturę dziecięcą. Swobodne improwizowanie przez dzieci, słowne, instrumentalne i ruchowe znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci. Przygotowywanie przedstawień wybranych opowiadań, wierszy lub baśni poprzez przydzielanie ról, przygotowywanie scenografii i akcesoriów,
- zajęcia rozwijające zainteresowania słowem pisanym, przygotowanie dziecka do czytania,
- wykorzystanie nowinek ze świata czytelnictwa – korzystanie z mówiących piór interaktywnych, aplikacji umożliwiających wybór słuchowisk itp.,
- współpraca ze środowiskiem zewnętrznym w szczególności z Książnicą Beskidzką w Bielsku-Białej i Biblioteką Pedagogiczną oraz biblioteką szkolną w Szkole Podstawowej nr 36 w Bielsku-Białej,
- współpraca z rodzicami w tym konkursy dla rodziców i dzieci, wspólne czytanie, pedagogizację w tym zakresie.