Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
I OBOWIĄZUJĄCA PODSTAWA PROGRAMOWA

"Nasze przedszkole", wyd. Mac Edukacja, M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska

Działania edukacyjne w naszym przedszkolu oparte są na założeniach programu "Nasze przedszkole", którego obejmują wspomaganie rozwoju dziecka poprzez "świadome podejmowanie zorganizowanych działań edukacyjnych, przyczyniających się do aktywnego nabywania przez nie doświadczeń (...), przyzwalanie dziecku na rozwój zgodnie z jego indywidualnym programem (tempem, zakresem potrzeb, upodobaniami, rodzajem inteligencji itp.) oraz o wyzwalanie w nim postawy twórczej, zdolnej do specyficznego spostrzegania, interpretowania i przekształcania otaczającej rzeczywistości".
W programie został położony nacisk na aktywność dziecięcą w różnych jej obszarach: społecznym, językowym, poznawczym, artystycznym, ruchowym i zdrowotnym, co zostało skorelowane z obszarami edukacyjnymi zaproponowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w podstawie programowej, a dodatkowo jego realizacja umożliwia osiągnięcie przez dzieci dojrzałości szkolnej. 

"Wielointeligentne odkrywanie świata w przedszkolu", wyd. Bliżej Przedszkola,  M. Zatorska, A. Kopik

Program promuje koncepcję pracy opartą na teorii inteligencji wielorakich wg. Howarda Gardnera, która sugeruje, że każdy człowiek wyposażony jest w różnorodne typy inteligencji, bardziej lub mniej rozwinięte, dzięki którym możliwe jest przetwarzanie informacji z otaczającego świata. Wśród tych typów inteligencji znajdują się: inteligencja językowa, matematyczno-logiczna, ruchowa, muzyczna, wizualno-przestrzenna, interpersonalna i intrapersonalna, a także przyrodnicza. Stopień rozwinięcia danej inteligencji wskazuje na mocne bądź słabe strony danej osoby. Dlatego też działania dydaktyczno-wychowawcze w naszej placówce bazują na indywidualnych predyspozycjach dzieci, ich mocnych stronach, jak i stymulują ich słabsze strony, czy też niwelują deficyty rozwojowe.

"Program nauczania języka angielskiego", wyd. Macmillan,  M. Appel, J.Zarańska, E. Piotrowska

Program oparty jest na założeniach znowelizowanej podstawy programowej wychowania przedszkolnego, uwzględnia także założenia Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, najnowsze trendy w edukacji dzieci oraz praktyczne doświadczenia nauczycieli w pracy z małymi dziećmi.


Obowiązująca podstawa programowa wychowania przedszkolnego (link)