Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Projekt edukacyjny "Kolorowe emocje Gucia"

"Kolorowe emocje Gucia".

Projekt edukacyjny realizowany w gr. I i II.

Autorki projektu: Anna Kaczyńska, Magdalena Wypchał, Katarzyna Feledyk, Aneta Doroz, Edyta Sendela. Nauczyciele Przedszkola nr 4 w Dąbrowie Górniczej.

Adresaci: W projekcie mogą wziąć udział przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły
specjalne oraz inne jednostki/placówki oświatowe działające na terenie
Polski oraz poza nią (projekt ma charakter międzynarodowy), które mają
możliwość realizacji założeń projektu. Zadania można dopasować do wieku
uczestników.

Czas trwania: rok 2024/2025

PROJEKT "KOLOROWE EMOCJE GUCIA" jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Na podstawie dotychczasowego doświadczenia zauważyłyśmy, że dzieci borykają się ze sporymi problemami związanymi z właściwym radzeniem sobie z emocjami i ich akceptacją. Niniejszy PROJEKT ma na celu ułatwienie im pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.

Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzenia sobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Jeśli zależy nam by z dzieci wyrośli dobrze funkcjonujący dorośli, konieczne jest wspieranie ich rozwoju emocjonalnego. Umiejętność panowania nad emocjami może wpływać na radzenie sobie z trudnościami życia codziennego, w każdym wieku.

Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć,
uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania.
Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania
stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności
do grupy, śmiech i dobrą zabawę.