Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

"Kolorowe emocje Gucia".

Projekt edukacyjny realizowany w gr. I i II.

Autorki projektu: Anna Kaczyńska, Magdalena Wypchał, Katarzyna Feledyk, Aneta Doroz, Edyta Sendela. Nauczyciele Przedszkola nr 4 w Dąbrowie Górniczej.

Adresaci: W projekcie mogą wziąć udział przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły
specjalne oraz inne jednostki/placówki oświatowe działające na terenie
Polski oraz poza nią (projekt ma charakter międzynarodowy), które mają
możliwość realizacji założeń projektu. Zadania można dopasować do wieku
uczestników.

Czas trwania: rok 2024/2025

PROJEKT "KOLOROWE EMOCJE GUCIA" jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Na podstawie dotychczasowego doświadczenia zauważyłyśmy, że dzieci borykają się ze sporymi problemami związanymi z właściwym radzeniem sobie z emocjami i ich akceptacją. Niniejszy PROJEKT ma na celu ułatwienie im pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.

Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzenia sobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Jeśli zależy nam by z dzieci wyrośli dobrze funkcjonujący dorośli, konieczne jest wspieranie ich rozwoju emocjonalnego. Umiejętność panowania nad emocjami może wpływać na radzenie sobie z trudnościami życia codziennego, w każdym wieku.

Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć,
uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania.
Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania
stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności
do grupy, śmiech i dobrą zabawę.